Részecskeszűrő tisztítás
A részecskeszűrő működése PDF Nyomtatás E-mail
Írta: szike   
2011. szeptember 07. szerda, 13:21

Vállaljuk bármely típusú részecskeszűrő felújítását,tisztítását, regenerálását,

amit leszerelt állapotban végzünk el gyári technológiával,a legrövidebb határi-

dővel. Ezzel a megoldással megelőzhetjük a részecskeszűrő cseréjét.

A részecskeszűrő -t 99,99% -ban tudjuk tisztítani.

Igénytől függően a részecskeszűrő -t mi is ki tudjuk szerelni a gépkocsiból.

Az elvégzett tisztításra garanciát vállalunk.

Postai utánvét is megoldható, ha postán elküldik nekünk a részecskeszűrő -t,

mi tisztítás után postai úton visszaküldjük.(utánvéttel)

Vállaljuk a részecskeszűrő beszállítását is azonnali indulással,melynek díja

30 km-en belül 5000/beszállítás-5000/kiszállítás. Ki és beszállítás egyszerre

történő megrendelése esetén 30% kedvezmény a szállításból.30 km-nél távolabbi

szállításnál minden további megtett km 50ft.

Akár hétvégén is megoldható.(előzetes egyeztetés alapján)

A tisztítás illetve felújítás bármely típusú gépjármű esetében megoldható.

HDI , PD TDI , CDI , CRDI , TDI , TDCI , DCI, DTI , CDTI , PD SDI , SDI , ...STB...

TEL.:  06-20-528-91-01

06-20 934 29 25

A kerámia részecskeszűrők lényegében sziíicium-karbidból vagy cordieritből készült sejtes testből állnak, melyben nagyszámú párhuzamos, többnyire négyszögletes csatorna található. A csatornafalak vastagsága jellemzően 300 …400 um. A csatornák méretét a cellasűrűséggel adják meg (csatornák száma négyzethüvelyenként, jellemző érték 100…300 cpsi).

A szomszédos csatornák végei felváltva egyik vagy másik oldalon le vannak zárva kerámia dugókkal, így a kipufogógáznak a porózus kerámia falakon kell átáramolnia. A falakokon való átáramlás közben a koromrészecskék diffúzióval (a kerámiafalak belsejében lévő) pórusfalakhoz kerülnek, ahol  megtapadnak (mélyszűrés). A szűrő egyre növekvő koromterhelése esetén a csatornafalak felületén (a belső csatornák felé eső oldalon) koromréteg képződi, mely azután nagyon hatékony felületi szűrést végez a következő üzemi fázis számára. A túlzottan nagy terhelést azonban meg kell akadályozni (lást „Regeneráció” című bekezdése). A mélyszűrőkkel ellentétben a Wall-Flow szűrők lényegileg a kerámia falak felületén tárolják (felületi szűrés) a részecskéket.



A szimmetrikus elrendezésű, négyzealakú kimenő ás bemenő csatornákkal készült szűrők mellett nyolcszögű csatornákkal készült szűrőket is gyártanak.

Ezek nagyobb nyolcszögletű bemenő csatornákkal és kisebb négyzet alakú kimenő csatornákkal rendelkeznek. A nagy bemenő csatornák segítségével a részecskeszűrő tárolási kapacitása hamu és az elégett olajból származó nem éghető hulladék anyagok, valamint az adalékokból (lást az „Adalék rendszer” című bekezdést) származó hamu terén jelentősen növelhető. A nyolcszöglgletű szűrők nem sokkal sorozatgyártás előtt állnak.



Regenerálás

A részecskeszűrők anyagától független – akár kerámia, akár zsugorfém – időről időre meg kell szabadítani a benne maradt részecskéktől, vagyis regenerálni kell. A szűrő egyre növekvő koromterhelése miatt nő a kipufogógáz ellennyomás. A motor hatásfokára és a gépkocsi gyorsulására ez kedvezőtlenül hat.



Kb. minden 500 km megtétele után regenerálást kell végezni; a nyers koromkibocsátástól és a szűrő nagyságától függően ez az érték jelentősen eltérhet (kb. 300…800 km). A regenerálási üzem időtartama 10…15 perc körül lehet, az adalékos rendszereknél ennél kevesebb, de emellett függ a motor üzemi körülményeitől is.



A szűrők regenerálása a szűrőben összegyűlt korom elégetésével történik. A részecskék karbontartalma a kipufogógázban mindig rendelkezésre álló oxigénnel 600 C felett nem mérgező CO2-ra oxidálható (égethető el). Ilyen magas hőmérséklet csak motor névleges teljesítménye esetén jön létre, hétköznapi üzemletetés esetén nagyon ritkán.   Ezért lépéseket kellett tenni a korom égisi hőmérsékletének csökkentésére és/vagy a kipufogógáz hőmérsékletének emelésére.

NO2-vel, mint oxidációs anyaggal a korom már 300…450 C-on oxidálódik. Ezt az eljárást használják a FRT rendszerben.



A zsugorfémes szűrő előnye a kerámiaszűrővel szemben az, hogy jobb a hővezető képessége. A korom meggyújtása után a szűrő valamelyik területén az ott létrejövő reakciós hő jobban továbbítható a környező területekre, így egyenletesebb lesz a koromréteg elégése. Ezzel elkerülhető a nem regenerálható koromterületek kimaradása, ahogy az a kerámiaszűrőknél fennálló kedvezőtlen körülmények között előfordulhat.







Adalékos rendszer


A dízel tüzelőanyaghoz adalékok hozzáadásával, melyek többnyire cérium vagy vas vegyületek, a korom oxidációs hőmérséklete 600 C-ról kb. 450…500 C-ra  csökkenthető. Azonban ez a hőmérséklet sem érhető el mindig az üzemelő gépjármű kipufogógáz rendszerében, így a korom nem fog elégni teljesen. A részecskeszűrő egy adott koromtelítettségi szintje fölött ezért aktív regenerálás indul be (lásd „Töltöttségi fok felismerése” című bekezdést). Emellett a motor égési szabályozása úgy változik meg, hogy a kipufogógáz hőmérséklete a korom égési hőmérsékletére emelkedik. Ezt például késleltetett befecskendezéssel lehet elérni (lásd a „A kipufogógáz hőmérsékletének emelését szolgáló megoldások a motoron belül”).



A tüzelőanyaghoz hozzáadott adalék a regenerálást követően visszamarad a szűrőben hamu formájában. Ez a hamu, ahogy a motorolajból vagy a tüzelőanyagból keletkező égéstermék is, folyamatosan telíti a szűrőt és növeli a kipufogógáz ellennyomást. A zsugorfémből készült szűrőn keresztüli nyomásveszteség ugyanolyan hamutöltöttség esetén kisebb, mint a kerámia szűrő esetében.



A nyomásnövekedés csökkentésére a hamutároló-kapacitás a zsugorfém szűrők és nyolcszögletű kerámia szűrők esetében a lehető legnagyobb keresztmetszetű belépő csatornákkal növelhető. Ezáltal ezek a szűrők elegendő kapacitást biztosítanak az égés során keletkezett összes hamuüledék számára, mely a jármű normál élettartama során keletkezik.



A hagyományos kerámiaszűrőket adalék alapú használat esetén kb. 120000 km-enként ki kell szerelni, és mechanikusan tisztítani kell.

Vállaljuk bármely típusú részecskeszűrő felújítását,tisztítását, regenerálását,

amit leszerelt állapotban végzünk el gyári technológiával,a legrövidebb határi-

dővel. Ezzel a megoldással megelőzhetjük a részecskeszűrő cseréjét.

A részecskeszűrő -t 99,99% -ban tudjuk tisztítani.

Igénytől függően a részecskeszűrő -t mi is ki tudjuk szerelni a gépkocsiból.

Az elvégzett tisztításra garanciát vállalunk.

Postai utánvét is megoldható, ha postán elküldik nekünk a részecskeszűrő -t,

mi tisztítás után postai úton visszaküldjük.(utánvéttel)

Vállaljuk a részecskeszűrő beszállítását is azonnali indulással,melynek díja

30 km-en belül 5000/beszállítás-5000/kiszállítás. Ki és beszállítás egyszerre

történő megrendelése esetén 30% kedvezmény a szállításból.30 km-nél távolabbi

szállításnál minden további megtett km 50ft.

Akár hétvégén is megoldható.(előzetes egyeztetés alapján)

A tisztítás illetve felújítás bármely típusú gépjármű esetében megoldható.

HDI , PD TDI , CDI , CRDI , TDI , TDCI , DCI, DTI , CDTI , PD SDI , SDI , ...STB...

TEL.:  06-20-528-91-01

06-70-597-01-11

Módosítás dátuma: 2013. július 09. kedd, 08:37
 

Népszerű


Támogatja a Joomla!. Designed by: Free Joomla Theme, multi domain hosting. Valid XHTML and CSS.