részecskeszűrő PDF Nyomtatás E-mail
Írta: szike   
2012. március 04. vasárnap, 08:46

ÚJ ! Delphi DPF - diesel részecskeszűrő program

E-mailNyomtatás

DPF_pic_Delphi

Tavaly, 2011. októberében az Equip Auto 2011 kiállításon mutatta be a Delphi Automotive az új diesel részecskeszűrő (DPF - diesel particulate filter) gyártási programját, amely szoros összhangban van az európai emisszió csökkentési előírásokkal. Az új termékprogram keretein belül készülő DPF-ek OE minőséget (gyári elsőbeépítés) képviselnek,
hiszen hatékony szűrési és regenerációs folyamatot biztosítanak, miáltal kevesebb szén-dioxid kerül a környezetbe és jármű is megőrzi menetteljesítményét. Hozzá kell fűzni, hogy bizonyos kivitelek esetében a Delphi a katalizátortestet is összeépíti a részecskeszűrővel ugyanúgy, mint a gyári elsőbeépítés során. A Delphi közvetlen beépítésű részecskeszűrői nemcsak különleges anyagfelépítéssel készülnek, hanem teljeskörű diagnosztikai és szerviztámogatással kerülnek az "aftermarket" piacra.

"Mivel az emissziós előírások egyre szigorúbbak, ezért az égési folyamat során keletkező koromrészecskék képződését is szabályozni és csökkenteni kell" - nyilatkozta Philippe Desnos, a Delphi Diesel Product & Service Solutions marketing igazgatója. "A jövőbeni Euro 6 emissziós norma az újonnan gyártásra kerülő diesel gépkocsikban nemcsak a részecskék mennyiségének mérését, hanem azok számlálását is előírja. Mintegy válaszlépésként fejlesztette ki a Delphi különleges DPF programját, amely teljesíti a jelenlegi és a jövőbeni követelményeket, valamint teljes javítószerviz megoldást biztosít a meghibásodott részecskeszűrők eseteiben."

A DPF azaz részecskeszűrő szilikon-karbidból készül, ami tartósságával többszörös regenerálási ciklust tesz lehetővé, ez pedig kritikus tényező a környezetbarát diesel motorok hosszú élettartamához. A DPF test bizonyos felülete része értékes nemesfémbevonattal készül, hiszen ez elősegíti a regenerációs folyamatok lezajlását. A részecskeszűrő testben egyik végén lezárt csatornák vannak egymás mellé forgatva, azonban a cellák falai porózusok, ezért a gázok át tudnak szivárogni rajtuk, míg a szilárd szennyeződést jelentő koromdarabkák csapdába esnek. Amikor a DPF házában levő szenzorok nyomáskülönbséget érzékelnek, akkor a motorvezérlő-egység (ECU) elindítja a regenerációs ciklust, minek során a cellák falain lerakódott koromrészecskék elégnek.

Soot_trap

Injektor becsepegés, bizonytalan üzemanyagnyomás és eltömődött szenzorok nemcsak hozzájárulnak az idő előtti DPF meghibásodáshoz, hanem előidézhetik a kapcsolódó alkatrészek tönkremenetelét is. Ilyen alkatrészek a motorvezérlő-egység (ECU), EGR szelepek, turbofeltöltő és oxigén szenzorok. A rendszerek összekapcsolódása olyan széleskörű diesel technológiai ismereteket igényel, melyre a Delphi javítóhálózat tud diagnosztikai és javítási megoldást kínálni.

A Delphi DS diagnosztikai műszercsalád segíti a képzett diesel szakembert a részecskeszűrők hibafeltárásában, mivel a szoftver segítségével elvégezhetjük a rendszer regenerációját, bizonyos típusoknál az adalékkal feltöltés regisztrálását, hibakódok törlését és nyomásszenzorok alapérték visszaállítását.

Kritikus pont a kényszer-regenerálás, amikor a DPF testben levő csatornák a sűrű városi használat miatt eltömődnek, mivel városi közlekedésben a legtöbb gépkocsi kipufogórendszer hőmérséklete nem éri el az automatikus regeneráláshoz szükséges értéket. Az eltömődött rendszer működési logikája szerint ilyenkor világít a motor meghibásodásra utaló sárga figyelmeztető lámpa (Check engine) és a motorteljesítmény is korlátozódhat. A Delphi DS műszercsalád képes elvégezni a kényszer-regenerálást megfelelő motor hőmérséklet, fordulatszám és terhelés esetén, miközben a szakember számára lehetőséget biztosít, hogy diagnosztizálhassa az üzemanyagrendszer esetlegesen meglévő hibáit, melyek károsan befolyásolják a DPF rendszer működését. Segítséget jelent a Dinamikus adat funkció, amellyel a paraméterek valós időben figyelhetőek meg.

"A jövő szabályzási normáinak fejlődését az aftermarket piacon is folyamatosan szem előtt tartva olyan diagnosztikai szolgáltatást és továbbképzést kell biztosítanunk, amely pontos hibakeresési eljárást jelent a normál karbantartásra érkező gépjárművek számára is - közölte Desnos úr. Programunk jelentősen elősegíti a gépkocsik emisszió kibocsátási és üzemanyag ellátási rendszereinek állapot ellenőrzését."

A DPF programba elsőként olyan népszerű gépkocsi típusok kerültek be, mint Peugeot 307, 807, Citroën C5, Mazda 6, Ford Focus.

 

Módosítás dátuma: 2012. március 04. vasárnap, 09:12
 


Támogatja a Joomla!. Designed by: Free Joomla Theme, multi domain hosting. Valid XHTML and CSS.